"Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі  Ұзынкөл ауылының негізгі орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Узунколь отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области. 

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Жол қозғалысы ережелері" Сынып сағаты

26.10.2021

Жол қозғалысы ережелері" тақырыбында сынып сағаты – викторина
________________________________________
Мақсаттары.
1.Көшелерде және жолдарда жүру кезінде жол қозғалысы қауіпсіздігі туралы оқушылардың түсініктерін қалыптастыру.
2.Балалардың жол-көлік жарақаттарының алдын алу мақсатында көшеде, жолда оқушылардың мінез-құлқының негізгі ережелерін орындау дағдыларын қалыптастыру.
3. Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту.
Міндеттері:
* Жол ережелерінің пайда болу тарихымен таныстыру;
* оқушылардың жол ережелері туралы білімдерін тереңдету;
* жол белгілерін ажырата білуге үйрету;
* жаяу жүргіншілерге арналған көше қозғалысы ережелерін қайталаңыз;
* алған білімдерін күнделікті өмірде өз бетінше пайдалана білу қабілетін дамыту.
Іс-шара барысы
- Сәлеметсіздер ме балалар! Бүгін біздің сынып сағаты жол ережелеріне арналады.
- Ал жол жүру ережесін не үшін білу керек?
Жол ережесін білу және білу Сіздің және басқа адамдардың өміріне қауіп төндірмеу үшін қажет.
- Жол ережелерінің тарихы туралы аздап тыңдаңыз.
Жол құрылысының тарихы және олардағы қозғалыс ерекшеліктері туралы ақпарат алыс өткенге кетеді.
- Қазір жолдарды немен жабады? (Қазір жолдар арнайы мұнай шайырының қабатымен, битуммен немесе асфальтпен жабылған).
Бұрын көшелерде тротуарлар болмаған. Жыл сайын көшеде Экипаждар көбейіп, жазатайым оқиғалар саны өсті. 1782 жылы Парижде театрдың жаңа ғимараты салынды. Көшелерде көптеген вагондар мен жаяу жүргіншілер жүрді. Кареты тап, мұндай жағдайға жетуіне адамдар. Театрдың орнына адамдар ауруханаға түсті. Содан кейін қала билігі жолды вагондар мен жаяу жүргіншілер арасында бөлді. Адамдар тротуарда жүре бастады.
- Қазір барлық қалалар мен ауылдарда тротуарлар бар. Көшенің бұл бөлігі адамдарға тиесілі. Жанданған көшелерде тротуарлар жолдан жарқын қоршаулармен бөлінеді.
– Қалай қозғалу тротуары? (Оң жақтағы қозғалыс).
- Тротуарлар жүру бөлігінен жоғары не үшін? (Жаңбырда су олардан тезірек ағып кетуі үшін, көліктер тротуарға кездейсоқ кірмеуі және жаяу жүргіншілерді қорғау, оларды көліктен қорғау үшін жолаушыларға тиіп кетпеуі үшін).
- Қазіргі уақытта тротуарсыз жасауға болатынын елестету қиын. Көлік қозғалысының айқын тәртіпсіздігінде белгілі бір тәртіп бар. Барлық көлік "жол ережелері"деп аталатын қатаң заңға бағынады.
Ережелер өздері ұзақ уақыт бойы дүниеге келді ... көшелер мен жолдармен жүру ережелерін енгізу әрекеттері ат арбалары көшелермен жүретін кезде жасалды. Бұл ережелер, әрине, қазіргідей емес-әлдеқайда қарапайым. Бірақ содан кейін бәрі оларды білуге міндетті болды. Алғашқы ережелер такси жүргізушілері мен жаттықтырушылар үшін жасалды. Содан кейін велосипедтер пайда болды (екі доңғалақты, үш доңғалақты). Алғашқы автомобиль, бу, 1769 жылы француз Жан Куньо жасаған. 1885 жылы неміс өнертапқыштары Карл Бенц пен Даймлер бензин қозғалтқышы бар автомобиль – мотоцикл жасады. Кейінірек ішкі жану қозғалтқышы бар автомобильдер пайда болды.
Автомобильдердің пайда болуымен жаңа Ережелер пайда болды. Мысалы, Англияда алғашқы автомобильдер пайда болған кезде арнайы қаулы шығарылды, онда: "қалаларда қауіп туралы ескерту үшін Қызыл жалауы бар адам механикалық вагонның алдында жүгіруі керек"делінген. Алғашқы автомобильдер Санкт-Петербург пен Мәскеуде пайда болған кезде, қалалық дума олардың иелеріне сағатына 12 км-ден тезірек жүруге бұйрық берді.
Жолдар мен жол белгілері туралы ақпаратты археологтар басқа елдерден табатыны тән. Мысалы, әлемдегі ең көне белгі Италияның Ливорно қаласының жанындағы жолда табылған. Археологтар мұнда латын тілінде "бұл жер қауіпті" деп жазылған тасты қазып алды. Ежелгі дәуірден бастап Англия қалаларының бірінде ең жақын елді мекенге дейінгі қашықтық көрсетілген үлкен тастар сақталған. Осылайша, бұл белгі қашықтық көрсеткіштерінің прототипі болды.
Жол қозғалысын реттеу қажеттілігі көліктер әлі болмаған кезде пайда болды, ал көшелер ат арбаларының қолында болды.

Жол белгілері өте көп. Тыйым салатын, рецептуралық, ескерту, ақпараттық және индикативті белгілер бар. Бұл бәрі емес. Басымдық белгілері, қызмет белгілері, қосымша ақпарат белгілері. Оларды шатастырмау және тезірек шарлау үшін әр топқа өз түсі беріледі – қызыл, көк және ерекше пішін – дөңгелек, үшбұрышты, шаршы, тікбұрышты.
Ескерту белгілері үшбұрышты, ал үшбұрыштың периметрі қызыл. Бір-бірімен, осы топтың белгілері үшбұрыштың ішіндегі сызбалармен ерекшеленеді. Жүгіретін балалар тартылды-жүргізушіге ескерту-мектеп, балабақша жақындап келеді. Үшбұрышта шиналардың орамалы ізі бар Автомобиль алда тайғақ жол бар екенін ескертеді. Суретте сіз бұғы немесе сиырды көресіз-бұл жолда жануарлар пайда болуы мүмкін дегенді білдіреді.

Сур.1
Мен белгі туралы сұрағым келеді.
Ол осылай боялған:
Үшбұрышта, балалар
Барлық аяқтардан бір жерге жүгіріңіз. (Балалар)
Тыйым салатын белгілерде қызыл шеңбердің ішіне салынған суреттер мен сандар бұл белгі тыйым салатындығын нақты және қатаң айтады. Сіз жаяу және велосипедпен жүруге тыйым салатын белгілер туралы білуіңіз керек. Қатты қызыл шеңбердегі ақ кең көлденең жолақ кіруге тыйым салады.

Сур.2
Дөңгелек белгі және онда терезе бар,
Асығыс емес,
Аздап ойланыңыз:
Бұл жерде кірпіш үйіндісі бар ма? (Кіруге тыйым салынады)
Келесі топ-рецепт белгілері. Бұл белгілерде суреттер мен сандар көк шеңберде орналасқан. Ақ көрсеткілер қозғалыс бағытын белгілейді. Көк фондағы ақ сандар жүргізушіге максималды емес, минималды жылдамдықты белгілейді немесе баяу жүру қауіпті.

Сур.3

Мен велосипедке үйрендім
Мен оған батыл барамын.
(Велосипед жолы)
Ақпараттық-нұсқағыш белгілер. Олардың негізгі түсі көк, ал пішіні төртбұрышты немесе тікбұрышты. Бұл белгілер жаяу жүргіншілер өткелі мен тұрақ орнын, қажетті елді мекенге бағытты және оған дейінгі қашықтықты көрсетеді.

Сур.4
Бұл белгі осындай –
Ол жаяу жүргіншіні күзетеді.
Көшеміз тату-тәтті бірге
Біз бұл жерде жол.
(Жаяу жүргіншілер өткелі)

Сур.5
- Тек белгілердің көптігінен бас айналады. Шын мәнінде, белгілер неғұрлым көп болса, жүргізуші мен жаяу жүргінші алдымен қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін қажетті, маңызды ақпаратты алады. Қайда бұрылу керек-солға, оңға? Айналу бағытын көрсететін белгі көмектеседі.
Жол қиылыстарының кезектілігін, жеке жүріс бөліктерінің қиылыстарын, сондай-ақ жолдардың тар учаскелерін көрсететін белгілер бар. Олардың пішіні-үшбұрыш, шеңбер, шаршы және октаэдр. Бұл басымдық белгілері.
Тағы бар сервис белгілері, информирующие тиісті объектілердің орналасуы туралы. Бұл белгілерді табыңыз.

Сур.6
Егер кенеттен жолда көлік болса
Закапризничать шешті,
Онда сіз машинаны түзетесіз,
Олар бірден аяқтарына қояды. (Автомобильдерге техникалық қызмет көрсету)
Басқа белгілерді нақтылау немесе шектеу үшін қолданылатын қосымша ақпарат белгілері (табличкалар).
Кездейсоқ белгілер жоқ, олардың барлығы бизнестің пайдасы үшін ойлап табылған. Отыз жыл бұрын тек елу белгі болды, ал бүгінде жүзден астам.
- Неге? (Балалардың жауаптары)
Енді сіз жол ережелерін қаншалықты жақсы білетініңізді көреміз.
Сынып 2-3 командаға бөлінеді (оқушылардың санына байланысты).
Жыл сайын қалаларда да, ауылдық жерлерде де болып жатқан жол-көлік оқиғаларының саны өсуде. Көптеген осындай оқиғаларда кінәлілер-жол ережелерін нашар білетін немесе мүлдем білмейтін балалар. Бүгін біз жол ережелерін қалай білетіндігіңізді және алған біліміңізді жолдағы нақты жағдайларда қалай қолдана алатындығыңызды көреміз.
Команда капитандары, келіп, команда эмблемасын таңдаңыз.
1. Конкурс " сіз білесіз бе?”
Жауап беру құқығы капитан эмблеманы бірінші көтерген командаға беріледі. Әр дұрыс жауап үшін команда 2 балл алады, толық емес жауап үшін – 1 балл. Егер команда дұрыс жауап бермесе, онда жауап беру құқығы эмблеманы екінші көтерген командаға өтеді.
Сұрақтар:
1. Тротуар дегеніміз не? (Жаяу жүргіншілерге арналған жол.)
2. Зебра дегеніміз не? (Жаяу жүргіншілер өткелін белгілейтін жол белгісі).
3. Кім жаяу жүргінші деп аталады? (Жолда жүрген, бірақ онда жұмыс істемейтін көліктен тыс адам.)
4. Трамвайды қалай айналып өту керек? (Алдыңғы.)
5. Автобус пен троллейбусты қалай айналып өтуге болады? (Артқы.)
6. Кім жүргізуші деп аталады? (Кез-келген көлік құралын басқаратын адам.)
7. Жаяу жүргіншілер қайда жүруі керек? (Тротуарлар бойымен, оң жағына жабысып.)
8. Көшеде балалар қайда ойнай алады? (Ойын үшін арнайы бөлінген жерлерде.)
9. Қай жастан бастап велосипедпен жүруге рұқсат етіледі? (14 жастан бастап.)
10. Мотоциклді басқару құқығына куәлікті қай жаста алуға болады? (16 жаста.)
11.Жаяу жүргіншілер тротуары жоқ жерлерде жолдың қай жиегімен жүруі керек? (Сол жақта, қозғалатын көлікке қарай.)
12.Теміржол өткелі дегеніміз не? (Темір жолдың автомобильмен қиылысу орны.)
13.Балалар автомобильдің алдыңғы Отырғышына отыра ала ма? (12 жасқа толғанда болады.)
14. Мопед жүргізушісіне жаяу жүргіншілер жолымен жүруге рұқсат етіле ме? (рұқсат етілмейді).
15. Біз "жол қозғалысының қатысушылары"деп кімді атаймыз? (жаяу жүргіншілер, жүргізушілер, жолаушылар).
16. Егер велосипед жолы жақын жерде болса, велосипедші жолда жүре ала ма? (жоқ).
17. Мектептердің жанында қандай жол белгісі орнатылған? (балалар).
18. Қай бұрылыс қауіпті: сол немесе оң? (сол жақ, өйткені қозғалыс оң жақта).
19. Жолдағы "зебра" қалай аталады? (жаяу жүргіншілер өткелі).
20. Жолда жұмыс істейтін адамдар жаяу жүрушілер ме? (жоқ).
21. Бағдаршам қандай сигналдар береді? (қызыл, сары, жасыл).
22. Қай қиылысты реттелетін деп атайды? (бағдаршам немесе реттегіш бар жерде).
23. Егер қиылыста бағдаршам мен реттеуші бір уақытта жұмыс істесе, жаяу жүргіншілер мен жүргізушілер кімге бағынуы керек? (регулировщику).

Просмотров: 437


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст