«Брейн – ринг» интеллектуальдық ойыны
Брейн-ринг – «braіn» ағылшынтіліненаударғанда «ми» дегенмағынаныбілдіреді. Бұлтелевизиялықойынеңалғашрет 1990 жылы 18 мамырдажарықкөрген. Ойынережесібойыншаойынғақатысушыәртопта 6 адамболуышарт. Жәнеережегесәйкесойынбарысындажүргізушісауалқойғаннанкейінойыншылардыңсұрақтыөзараталқылауларына 60 секунд уақытберіледі. Уақытөтісіменкомандаларжылдамдатыпалдындағытетіктібасыпжауапберіп, ұпайжинайды.
Интеллектуалдықойынныңмақсаты:
Сабақтаалғанбілімдерінжинақтапжүйелеу, танымдылықтарын, әрсабаққадегенқызығушылығынарттыру;
Оқушылардыңбілімінтереңдететүсу, логикалықойлауды, тапқырлықтыдамыту;
ОқушылардыөзОтаны,туғанжерінедегенсүйішпеншілігінарттыраотырыпотаншылдыққа, елжандылыққатәрбиелеу;
Сабақтың түрі: Интеллектуалдық ойын сабағы.
Пәнаралық байланыс: Қазақ тілі,математика,тарихы,география,биология,химия
Өтетін орны: Қазақстан тарихы кабинеті.
Сабақтың әдісі: компьютерді, интерактивті тақтаны пайдалана отырып, топпен жұмыс жүргізу.
• Ойынға 2 команда қатысады (6 адамнан тұратын).
Оқушылар түстер таңдау арқылы топқа бөлінеді.
• Әр команда қарсыласын табу үшінжеребетасталады.
Сайыстың ұраны: «Халықтың кемеліне келіп, өркендеуі үшін алдымен азаттық пен білім қажет». Ш.Уәлиханов.
Жүргізуші:Құрметті ұстаздар, оқушылар! «Брейн-ринг» танымдықойынынбастаймыз!
Бүгінгі 6А-8А,6Б-9Б сыныптары арасында өткізілетін интеллектуалдық ойынымызға қош келдіңіздер!
Ойын-толқын, жатқандайасып, тасып,
Біреумығым, біреулершалысбасып.
Бұлойыннанөтедіғұламаойлар,
Жеңсең де, жеңілсең де қалмажасып – дегендей, бүгінгісайысқақатысушыларғасәттіліктілейотырып, шыңдарғабиікқонғайсыңдардемекпіз.
Сайысымыздыбастамасбұрынәділқазыларалқасыментанысыпалайық:
1. -------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.--------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.--------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.--------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Жүргізуші: Бас иіп топ алдындашығатын
Сәлемдесупарызыәрбіржастың
Білімдерінпашетерсайыскерлер
Сәтікеліпқалғандайтанысатын, —ендігікезекоқушыларда. (Әр топ өзатыжәнеұраныментаныстырады).
Жүргізуші:
Жақсылықадамдардыңтілегіекен
Тілейтінжақсылықтыжүрегіекен.
Дәстүріқазағымныңсарқылмаған
Жобасынсайыскерлербілемеекен?-
Еңалдыменбүгінгіойынымыздыңөтілубарысыментанысболайық.
Ойынымыз4бөлімнентұрады:
І бөлім: «Блиц-турнир»
І топ сұрақтары:
1.ҚР-ның мемлекеттік тілі? / қазақ тілі/
2.Қазақстан Республикасының астанасы /Нұрсұлтан/
3.Қазақстан Республикасының рәмiздерi қашан қабылданды? / 1992жылы/
4.Еліміздің тұңғыш президенті кім? / Н.Ә.Назарбаев/
5.Қазақша жыл басы? (тышқан)
6.Абылай ханның шын аты? (Әбілмансұр)
7.Қазақтыңтұңғышғарышкерікім? /Т.Әубәкіров/
8.ҚР-сы Тәуелсіздігі қашан жарияланды? /1991 ж, 16 желтоқсан/
9.16- желтоқсан қандай күн? /Тәуелсіздік күні/
10.Тудың авторы кім? /Шәкен Ниязбеков/
11. Мантиядан кейінгі ішкі қабат? ( Ядро).
12.Көкжиектің бағыттарың ата? ( Солт. Оңт. Бат. Шығ.).
13.Еңтереңшұңғыма ( Марианн 11022м).
14.Ең бірінші глобусты кім жасады? ( Мартин Бехайм).
15.Жауын- шашынтүрлеріната. ( жаңбыр, қар, бұршақ, шық, қырау, қылау).
ІІ топ сұрақтары:
ҚР-ның мемлекеттік рәміздерін ата / ту, елтаңба, әнұран/
Еліміздіңбұрынғыастанасы /Алматы/
Елтаңба авторы кім? /Шота-АманУәлиханов, ЖандарбекМәлібеков/
Қазақстанныңжеркөлемі? (2 млн 724 мың км)
Еліміздіңтәуелсіздігінебиылнешежылболды? /21 жыл/
Лондондаауыратлетикадан алтын медаль алғанжігіт / И.Илин/
9 мамырқандайкүн? / Жеңіскүні/
VII Қысқы Азия ойындарықайдаболды? /Алматы-Астана/
ҚР-ның “АтаЗаңы” қашанқабылданды? / 1995ж, 30 тамыз/
ҚР-ныңҰлттықвалютасықашаненгізілді? / 1993ж,15 қараша/
Абай Құнанбаевқайжылы, қайжердеөміргекелген? / 1845ж,Семей облысы/
Аспанденелерінзертейтіңқұрал (Телескоп).
Ауақабатынқалайатайды? (Атмосфера ).
Еңүлкен материк? (Евразия).
Күн мен жердінарақашықтығы? ( 150 млн км ).
ІІІ топ сұрақтары:
1.Антропогендік фактор деп нені айтамыз? (Анықтамасы).
2.Мантиядан кейінгі ішкі қабат? (Ядро).
3.Көкжиектің бағыттарың ата? (Солт. Оңт. Бат. Шығ.).
4.Ең терең шұңғыма ( Марианн 11022м).
5.Ең бірінші глобусты кім жасады? (Мартин Бехайм).
6.Жауын- шашын түрлерін ата. (жаңбыр, қар, бұршақ, шық, қырау, қылау).
7.Абиотикалықф.д. не? (анықтамасы).
8.Жер өсінен қай бағытқа қарай айналады? ( Батыстан Шығысқа қарай).
9.Ең үлкен мұхит (Тынық).
10.Ең биік шыңда ата. (Джомолунгма, Эверест).
11.Бір жыл деген не? (Жердің орбита бойымен күнді айналуға кететін уақыты 365 тәулік 6 сағат)
12.Қысымды өлшейтін құрал.( Барометр).
13.Су қабатың қалай деп атайды? (Гидросфера).
14.Ең кіші материк (Австралия).
15.Семей полигоны қай жылы ашылды және қай жылы жабылды? (1949-1989жж).
ІV топ сұрақтары:
1.Глобус деген не?( Жердің нақ үлгісі).
2.Атмосфераның 6 қабатын ата. ( стратосфера, азон, мезосфера, тратосфера, экзосфера, термосфера).
3.Қысымды өлшейтін құрал.( Барометр).
4.Су қабатың қалай деп атайды? ( Гидросфера).
5.Ең кіші материк ( Австралия).
6.Семей полигоны қай жылы ашылды және қай жылы жабылды? ( 1949-1989жж).
7.Биотикалықф.д. не? ( анықтамасы).
8.Табиғатаппаттартүрлеріната. ( Цунами, вулкан, жерсілкінісіт.б.).
9.Табиғатаппаттарынанқорғанужолдарыңайт. ( анықтамасы).
10.Күнненеңалыс планета. ( Плутон).
11.Компас не үшінқажет? ( бағыттыанықтауүшін).
12.Глобус деген не?( Жердіңнақүлгісі).
13.Атмосфераның 6 қабатыната. ( стратосфера, азон, мезосфера, тратосфера, экзосфера, термосфера).
14.Семей полигоны нешежылбойыатылды? ( 40 жыл).
15.Қазақстанқандайматерикте? (Евразияда).
ІІ бөлім: «Жұмбақжәшіктер»
4 командағаарналыпжабықжәшіктергеөзендердіңаттарысалынады. Алдыменәр команда өзінежәшіктандапалады, сосынәржәшіктіңөзнөмірібойыншаоларғасұраққойылады.
№ 1- шіжәшіктіңсұрағы:
Шөлдіаймақтаорналасқан. Қазақстанаумағынанағыпөтетін Сырдарья өзені. Тянь- Шаньтауынанбасталады. Ұзындығы 2212 км. 1400 км. аңғарменағады. Бұлқайтенізалабы?
( Арал теңіз алабы).
№2- ші жәшіктің сұрағы:
Орал тауынанбасталып Каспий теңізінеқұяды. Ұзыңдығы 2428 км. 1107 км. қазақжеріненөтеді.Каспиймаңынанағысыбаяулап, арнасыкеңіпжазықжерменағады. Сәуірдетасиды, арнасынаншығыпжайылыпкетеді. Бекіребалығы бар. Бұлқайөзен? ( Жайықөзені).
№ 3- шіжәшіктіңсұрағы:
Жоңғаралатауынанбасталады, Балқашқақұяды. Бұлөзенқарерігенде, тау мұздықтарыныңерігенінеңкөбейіп, көктемдетасиды. Бұлқайөзен? ( Қараталөзені).
№ 4- шіжәшіктіңсұрағы:
ЖоңғарАлаутауынанбасталыпСасықкөлгеқұйылады.Бұлқайөзен?
( Теңтекөзені).
IІІ бөлім: «Кім епті?»
Команданың бір мүшесі шығып өзгелерге заттық сипаттаманы айтады. Тек заттық атауын ғана атайды. Команда мүшелері сипаттама бойынша зат атауын табу керек.
Жүргізуші: Сонымен ойынымыз аяқталды. Құрметті ұстаздар, оқушылар бүгінгі ойынымызға келгендеріңізге, белсенді қатысқандарыңызға көп рахмет. Елімізаман, жұртымызтынышболғай!
«Ұзынкөл негізгі орта мектебі»
«БРЕЙН – РИНГ»
(интеллектуальдық ойыны 6-9 сыныптар)
Өткізген:
Тарих пәніңің мұғалімі:Копжасаров С.М.